Friday, July 11, 2008

Bila cinta buta dan pekak.......


Kuasa cinta mampu membuat orang bunuh diri! Jangan ketawa, ini fakta. Walaupun itu perbuatan bodoh tapi dah beratus orang yang melakukannya. Dan cinta juga pekak bila ramai yang menutup telinga setiap kali ada orang cuba menasihati. Bagi mereka semua orang salah, yang betul mereka sahaja. Kalau dah matang usia dan fikiran tak apalah jugak. Ini budak hingusan yang baru nak kenal dunia nak tunjuk terror.Ah! Pleaselah.... Ego yang setinggi Himalaya tu patut dibaling ke tepi!.
Benarlah kata orang, bila cinta buta dan pekak menguasai hati kewarasan fikiran dibaling ke longkang. Kalau bahagia berbaloilah jugak.Bagaimana kalau kecundang separuh jalan?
Wajarkah mengadaikan masa depan hanya kerana putus kasih?
Bijak sangatkah hendak memencilkan diri dari ayah ibu kononnya untuk menenangkan diri. Mereka lupa bagaimana resahnya ibubapa bila mengetahui anak tengah bercempera. Retak hati ibu pernah anak peduli?
Tolonglah... Tak payah nak beremuk rendam dan berbengkak mata hanya kerana cinta monyet!
Jangan bodohkan diri hanya kerana cinta yang belum tentu hujung pangkalnya. Tak payah nak cakap pasal cinta masyuk kalau makna kasih sayang pun tidak mereka fahami!
Jangan biar orang mentertawakan anda.
Kalau putus cinta monyet pun dah lemah longlai, lembut lutut... bagaimana nanti hendak hadapi masa depan yang masih panjang dan berliku?
Cinta boleh dicari. Cinta datang dan pergi.
Percayalah.... .satu pergi selori yang menanti!!!!!!!

2 comments:

Mersik said...

Oooooo.....

Yg selalu tertanya-tanya...

Ada apa dengan cinta?

hik hik

Eka Fahara said...

Mersik,
Alamak pokcik!Kelu lidah nak menjawab nih.....
Kesimpulannya, Carilah makna cinta sebelum nak bercinta!!!!!

ALAF21

ALAF21