Sunday, January 13, 2008

Sabar..............

Sejak akhir2 ni saya asyik nak marah-marah aje......
Suhu kesabaran saya asyik dicabar dan diuji.......
Mulut pun mulalah membebel macam bertih jagung.....
Resminya saya ni bukanlah panas baran orangnya.....
Walaupun sering disalah anggap sombong,
Tapi kini tarik muka empat belas dah jadi macam makan nasi!!!!

Terfikir jugak apa yang buat saya berubah....
Mungkinkah kerana persekitaran dan cara hidup yang belum serasi....?
Mungkinkah kerana dalam hati saya masih merindui persekitaran dulu!?
Mungkinkah juga saya semakin lemas dan kesiankan anak2 yang asyik komplen itu dan ini bila balik kesini!?

Satu-satunya manusia yang tak banyak akal adalah suami saya.....
sentiasa cool,relax dan happy
DAN ITULAH PENAWAR YANG MEMBUAT JIWA SAYA SEDIKIT TENANG.

Tambah parah bila...........
Terpaksa memandu dibelakang kereta yang bergerak macam semut sebab asyik berbual di telefon!
Terpaksa berhadapan dengan kesesakan bila kereta di pakir di tepi jalan macam parking di pekan koboi!
Bosan dengan kerja rumah yang tidak pernah habis sebab maid yang tak sampai-sampai!!!!

Alah bisa, tegal biasa.
Mungkin pepatah itu paling tepat untuk saya jadikan sandaran!!!!!!!
Hai, sabar-sabar......

12 comments:

Lynn Dayana said...

alahai kak, tu duk nun jauh dari KL. Bayangkan sy yg menempuh jem hari2 nak ke Jln Sultan Ismail dari sunway. Haha... segala2nya jadi biasa selepas beberapa ketika. Dlm jem, bnyk idea blh diperah. Plg tidak pun, sy akan menyanyi... emmm... sedap juga suara sendiri!hehe

Mersik said...

Uihhss..sabo kak, sabooo... bawak bertenang..

Ni kena cari kopitiam ni..rehat2 sambil ngeteh2..

Nanti sy hntrkan Dol Leman utk akak rileks kan fikiran tu.. hik hik

seriadriani said...

salam kak eka... biasalah tu kalau sesekali temperature naik. kalau tak, tak meriah hidup ni!
p/s: itu salah satu proses 'menguruskan badan' tanpa buang duit tu...hehehe.. jangan marah, gurau jek

laila kamilia said...

akak... balim sini akak ada drebar...hahahah

laila kamilia said...

balik la...apa dah jadi ni...pi tidur sekarang juga!mata dah layu, otakpun dah penat...jgn marah kak

wallpaper said...

Hello friend, You create a nice blog... my blog..http://iearnmoneyhelper.blogspot.com/ Thanks for the comment in my blog.
http://iearnmoneyhelper.blogspot.com/do ya want to have some adsense tips? come to my site and take something helpful for ya free!!!
Contact me.. I will show how to earn money with your blog.. I have some easy ideas... my mail is kannan.smix@gmail.com. I am earning more than 500$ per month.
have a nice day

Rose Harissa (NORA) said...

haa... kak eka... engkau takpe, anak2 dh besar... umah besar... hehehe.. tapi yelah, aritu aku tgk ko kuar tol ms nk amik anak, aku terfikir, x kn ari2 cik kak ni duk alik begini? masaakkkkk!

Abang Long said...

Salam hormat.

Emel jemputan telah dikirimkan, program lawatan oleh Kelab Peminat Novel ALAF 21.

Harap dapat meluangkan masa.

TERIMA KASIH

TINA said...

Salam utk kakak. Adat selagi hayat dikandung badan .... Banyaklah dugaan yang mendatang.Tapi hujan emas di negeri orang , hujan batu di negeri sendiri. Lebih baik negeri kita lagi.

Eka Fahara said...

Lynn, Suara kau sedap tak pa juga, kalau suara akak mahu hujan di tengahari...hehehehehe

Mersik, dah tenang dahhhhhh

Seri, masalahnya makin tension makin kuat makan!!!!!Uwahhhhh

Laila, kaulah co-pilot terbaik di Bangi!!!!!!Bila nak ronda lagi?

Rose, Itulah jadual harian ku!!!!Agaknya jurutol Bangi tu pun dah kenai muka kot!!!!!Kadangkala satu hari 6 kali dok kena ulangalik!!!!!....uwaaaaaaahhh

Eka Fahara said...

Abang long,
Terima kasih atas undangan. Insyaallah.....

Eka Fahara said...

Tina, MISS YOU....MISS YOU...MISS YOU. Semoga kita sama-sama tabah menghadapi kehidupan ini. Take care. Jaga diri dan kesihatan baik-baik. Insyaallah kita akan berjumpa lagi....

ALAF21

ALAF21