Thursday, September 17, 2009

RENDANG, BISKUT DAN KEK RAYA.....

BISKUT RAYA
Inilah biskut yang saya buat. Biskut yang menguji kesabaran!! Sekejap jadi sekejap tidak!!!! Entah apa-apa.......



KEK RAYA
Kek ni saya bakar pagi tadi. Yang bestnya semua menjadi....hooorey!
Butter Kek - Saja-saja aje saya colourkan warna merah sebab nak usik anak saudara saya yang fanatik warna pink. Jangan tak tau... pelita raya kat kampung pun colour pink tau tahun ni sebab anak dara kecil tu!!!! Boleh gitu? heheheheh
Cheese kek - kek ini wajib ada setiap kali raya dirumah mak saya. Disebabkan tahun ni adalah tahun 'malas' saya maka saya bakar sebiji saja cheese cake tahun ni sedangkan kebiasaannya saya bakar sampai 4-5 biji. Pakat-pakat makanlah ya...
Chocolate cake - Resepi chocolate moist cake saya hilang! So kek yang ni hanyalah resepi ingat-ingat lupa! Hehehehheeheh nasib baik jadi!

RENDANG DAGING.

Rendang daging yang saya masak pagi tadi. Buah tangan untuk di bawa balik kampung. Suspen gak kot2 tak jadi maklumlah dah bertahun tak masak! hehehehheeh Alhamdulillah bila 'food tester' kata OK!

1 comment:

LK said...

kak..kalau saya ada sure sebalang jadi milik saya..haha teringat kuih raya akak yang sedap..yummy

ALAF21

ALAF21