Wednesday, September 30, 2009

CORETAN RAYA....

Jambatan Pulau Pinang
18 Sept 09 - Drive back to Penang. Memang boleh drive lenggang kangkong sebab jalanraya langsung tak jam. Muka hubby manis sepanjang jalan! Berbuka puasa rumah mak mertua. Hidangan istimewa nasi Bukhari!(Alhamdulillah ada juga rezeki saya dan family... mujur pakcik Syed berniaga hingga akhir puasa.)

19 Sept09 - 10.30am, saya dan hubby ada appointment meeting. On the way tu hantar anak-anak ke Queensbay Mall dulu sebab depa nak meronda....
- Singgah Komplek Bukit Jambul untuk memborong ???????(Benda yang paling famous kat BJ)
_ Ambil budak2 di Q'bay dan drive ke BP....
- Adik2 saya dah pun sampai di rumah mak dan dah pun siap memasak untuk juadah raya. Saya cuma ditugaskan masak kurma daging dan rebus ketupat. Juadah berbuka - ikan pari bakar cicah air asam keresek dan gulai ikan talang masin dengan nenas....yummy!!!

20 Sept 09(RAYA) - Tahun ni saya dan adik2 beraya di rumah mak saya dulu memandangkan keadaan mak yang tak sihat. Dan buat pertama kalinya adik saya, Sariner pecah rekod 11 tahun. hehhehehhehe Raya pertama di BP!!!!! Pagi raya yang cukup meriah dan riuh.... Sedihnya buat pertama kali kami beraya tanpa Tok yang meninggal January lalu.(Semoga Rohnya dicucuri rahmat.Amin)



21 Sept 09 - Raya Kedua
Pagi hingga ke tengahari kami 3 beradik bersama family berkonvoi ke rumah saudara mara. Singgah rumah Tokchik, Tokdak dan Toksu, syukur mereka masih diberi kesihatan yang baik.
Lepas Lunch kami ke Seberang Jaya kerana melawat Makngah yang sedang sakit.
Selepas melawat makngah kami berpecah kerana saya bercadang singgah di rumah saudara mara sebelah hubby pula. Sempat singgah rumah makchik timah, paksu Deris, maklang Hendon dan Chik Pai.(emak/bapa saudara hubby). Kebetulan pula hampir separuh sepupu2 hubby berada di rumah makchik Timah maka sembang pun jadi bertambah panjanglah! Cadangan awal kami hendak terus pulang ke kampung hubby di Parit Buntar dan Batu Kawan tetapi memandangkan dah berlama di rumah makchik dan lewat malam rancangan itu terpaksa di batalkan. Sedikit terkilan kerana rasanya sudah hampir 6 tahun kami tak pulang ke Parit Buntar. Insyaallah dalam masa terdekat ni kena singgah juga.....
22 Sept 09 - Raya Ketiga
Kononnya nak bersantai di rumah tapi hasrat itu gagal lagi bila tetamu bertandang bersilih ganti. As usual saya kalut di dapur.(Mujurlah ada maid!!) Saya masak laksa Penang!Malam....mata dah tak boleh nak angkat. Kalau mata ditongkat dengan lidi pun patah!
23 Sept 09 - Bawa mak ke Hospital Pantai Mutiara for check-up bila tangan mak yang bengkak macam belon tu langsung tak surut2. Jumpa Dr. Lee, otopedik surgeon. Bagai yang kami jangkakan jari kelingking mak patah! Lepas confirm dengan x-ray, tangan mak di simen. Selamba badak aje Dr. itu menarik dan membetulkan jari yang patah tu. Mak mengaduh sakit depan Dr., saya pulak menjerit kat belakang! iskh! saya memang alegiklah dengan doktor!!!!!!!!
24 Sept 09 - Balik ke rumah mak mertua sekejap sebab nak jumpa anak saudara hubby dan familynya yang baru sampai ke Penang kerana beraya di kampung sebelah isterinya di Melaka tahun ini. Lepak di G sampai malam......
Di Padang Kota Lama...
25 Sept 09 - Sekali lagi bawa mak ke hospital Pantai Mutiara sebab tangannya yang tiba-tiba nampak bengkak yang luar biasa. Bila di periksa doktor kata. It's normal! Sekali lagi dengan selamba badak dan sesuka hatinya dia membetulkan jari mak yang bengkak bom tu.Hah! tak pasal2 serah diri nak bagi sakit. Dan sekali mak mengaduh, sekali saya menjerit! hahahahahah jelingan hubby saya buat2 tak nampak!
Malamnya keluar ronda2 Padang Kota Lama...Rojak Penang dan Sotong kangkungnya yummy!
Singgah makan celup2 Majid di Padang Brown(Brom)...
26 Sept 09 - Balik ke Bangi. Traffic clear. Again...wajah hubby berseri-seri! Singgah makan di Tanjung Malim.
Legaaaaaaaaaaaa bila sampai rumah.
GAMBAR-GAMBAR RAYA......
3 dara pingitan ni memang suka bergaya....

Jom main pondok-pondok!

Hubby yang rajin melayan anak2 saudara
Alahai....anak saya dah tinggi dari saya!

Halaman rumah berasap dek bunga api
Haziq dah sama tinggi dengan Saraa Allana bermain bunga api
Menanti mercun menembak!
Lelaki dalam hidup saya...
Siapa paling handsome?


4 comments:

Marzalina said...

kak eka..bila kak eka bergambar ngan anak2 kak eka..nampak macam adik kakak jer..tak nampak pon cam kak eka mak diorang heheh..awek muda betul =)

p/s: meriah betul raya kat penang kan kan..hehe

LK said...

kak, Haziq dah besar betul.

Eka Fahara said...

Intan,
Terima kasih puji lebih....nanti jumpa kak eka belanja teh tarik k. hehheheheheheh
Oh ya! mak dia pun memang hati muda lagi walaupun dah mula start sakit lutut!!! hahahahahahahha

Eka Fahara said...

Laila,
Haziq memang cepat tinggi.... Sara dah lama kalah pun!

ALAF21

ALAF21